מידע אודות דלקת ריריות אחורית כרונית

דלקת ריריות אחורית כרונית בחתולים

מהי דלקת ריריות אחורית?

ישנם מחלות ובעיות שונות הנוגעות לחתולים בלבד, אולי זה בשל העובדה שהם חיית מחמד כה מיוחדת. אחת ממחלות חלל הפה המאפיינת את החתולים נקראת "דלקת ריריות אחורית". דלקת זו הינה למעשה דלקת שאינה מופיעה רק בחניכיים של החתול אלא מתפשטת גם לעבר ריריות חלל הפה ובעיקר בכניסה ללוע. לכן נכון יותר לקרוא למחלה זו "דלקת ריריות אחורית" ולא רק דלקת חניכיים. מחלה זו עברה שינויי שם בשנים האחרונות, מה שיכול להעיד על כך שאין מידע חד משמעי לגבי מקור המחלה.

קצת עובדות

בשל העובדה שמחלה זו הינה נפוצה בקרב חתולים, חשוב לדעת כמה עובדות…

נכון להיום לא ברור מה גורם למחלה זו ,אך קיימים מספר גורמים אפשריים ואולי חשוב מכל להבין שכיום חושדים בשילוב מספר גורמים ולא בגורם אחד יחיד. ייתכן ומדובר בווירוסים , רגישות יתר לגורמים שונים אך בעיקר בתגובת יתר אישית לחיידקי חלל הפה. כמו לנו ,בני האדם קיימת בפה אוכלוסיית חיידקים באופן קבוע. מסיבה זו אנו מצחצחים שיניים על מנת להסיר מכותרות השיניים את שכבת הרובד(פלאק) בה יושבים חיידקי חלל הפה. כלומר כנראה שאחד המקורות העקרים למחלה זו הינם חיידקים אלו.

הדלקת תופסת את ריריות חלל הפה ולא רק את החניכיים ,לפעמים ריריות אחוריות בכניסה ללוע ועד לריריות בקדמת הפה.

סימני המחלה:

אין דרך לאבחן מחלה זו מוקדם יותר .למרות זאת, לתופעה זו ישנם לא מעט סימנים שדרכם ניתן להצביע על המחלה:

כאב באכילה, צעקות בזמן אכילה, ריור יתר ,ריח רע מחלל הפה, שפשוף הפנים.

יחד עם זאת, למרות שאין טיפול ברור וחד משמעי למחלה, ישנו טיפול המקל על הכאב העוזר לרוב החתולים שסובלים מהבעיה -עקירת כל שיני הפה או רק את השיניים האחוריות כשלב ראשון.

קיימות תרופות שונות העשויות להקל אך אין תרופה אחת מוכחת כיעילה. בנוסף לכך ידוע ששימוש בהן נכון רק לאחר עקירות השיניים על פי הצורך.

נשמע מעט מורכב אך זו הדרך היחידה, הידועה כיום למנוע את הכאב הבלתי פוסק. חישבו על כך שמגיע לחתולים פה ללא כאב ואם שיני הפה גורמים לסבל כה רב לאותם חתולים ,מה התועלת שלהם בפה?

לקביעת תור ללכלבכם או לחתול התקשרו לחני – 09-9587600

 

Tags:

Trackback from your site.

תמיד שמחים לייעץ ולעזור!

ב"שן-הב" אנו מעניקים טיפולי שיניים לחתולים וכלבים. מטפלים בבעיות נפוצות כמו ריח רע מהפה, אך גם בבעיות מורכבות יותר כגון עקירות כירורגיות, טיפולי שורש, יישור שיניים ועוד. כל הטיפולים נעשים בעזרת המכשור המתקדם ביותר בתחום.





סניפים ברחבי הארץ

צפון :
חיפה, מדי-וט, רח' איינשטיין 8

מרכז הארץ:
הרצליה, רח' הנדיב 7
בן שמן - מרכז טיפול נמרץ

התקשרו עכשיו! 09-9587600