אודות דלקת ריריות חלל הפה בחתולים

ישנן מחלות ובעיות שונות הנוגעות לחתולים בלבד, אולי זה בשל העובדה שהם חיית מחמד כה מיוחדת..

כיצד מזהים דלקת ריריות אחורית בחתולים?

דלקת ריריות אחוריות בחתול

דלקת ריריות אחוריות בחתול

אחת המחלות אשר בשנים האחרונות זכתה  לשמות שונים, דבר אשר לצערינו ממחיש עד כמה איננו יודעים מספיק אודותיה.
נכון להיום השם המקובל למחלה הינו "דלקת חניכיים כרונית" של חתולים אך למעשה זו  דלקת הכוללת את ריריות חלל הפה ולא רק את החניכיים ולכן נכון יותר לכנותה "דלקת ריריות אחורית כרונית של חתולים".

דלקת חניכיים

ברצוני לנסות ולעשות קצת סדר בבליל המידע הקיים על מנת לאפשר, לכם אוהבי החתולים ,להבין במה מדובר.
ישנם חתולים הסובלים מדלקת חניכיים  וישנם אלו הסובלים ממחלת חניכיים, אשר הינה שלב מתקדם יותר  של דלקת חניכיים. שלב מתקדם זה של מחלת החניכיים משפיע על שכבות עמוקות יותר של רקמות מתחת לקו החניכיים. אך ישנם חתולים הסובלים ממחלה קשה יותר והיא דלקת של ריריות חלל הפה האחוריות ולא רק החניכיים.

כיום אין בדיקות מעבדה או איבחון מיוחדים למחלה זו. איבחון המחלה מתבצע על פי רוב ע"י המסקנות הבאות:

-קיימת דלקת בריריות חלל הפה אשר נראית מוגזמת בייחס לכמות רובד ואבן השן הקיים על השיניים.
-הדלקת מפושטת וכוללת לא רק את החניכיים סביב השיניים אלא גם את שאר ריריות חלל הפה.
-הדלקת קיימת באופן קבוע גם באיזורים ללא שיניים.
-הדלקת כוללת גם את ריריות  הכניסה ללוע ובסיס הלשון.
-הדלקת ממשיכה או חוזרת באופן די מיידי לאחר הסרת אבן שן או סיום סבב טיפולים תרופתיים.

נכון להיום לא יודעים מה מקור המחלה ,אין ממצאים המאשרים תאוריות של מקור חיידקי, ויראלי או אלרגי. הדבר היחיד שניתן לאמר הינו:

דלקת ריריות אחוריות בחתול 2

דלקת ריריות אחוריות בחתול

הדלקת  הכרונית הינה תגובה מקומית , לא שגרתית, של המערכת החיסונית, ממקור לא ידוע.מכיוון שאיננו יודעים מה מקור המחלה, לצערינו , איננו יכולים להציע טיפול ברור וחד משמעי. אך באפשרותינו להציע תוכנית טיפול אשר ,נכון להיום, מקלה ונותנת מענה לחלק גדול מאותה אוכלוסיית חתולים הסובלת מהמחלה. תוכנית זו מתייחסת לעקירות פה מלא, החלקת העצם באזור הנגוע והסרת חלק מאותה רקמה מודלקת. אומנם תוכנית זו נשמעת קיצונית אך נכון להיום היא היחידה הנותנת סיכוי לאורך זמן. ניסיונות לטיפול תרופתי, על פי רוב ,מסתיימים בתחושת תיסכול וכעס על חוסר ההצלחה, המשך הסבל ואובדן זמן ואנרגיות.  יש לזכור שמקור המחלה אינו ידוע ומכאן החוסר יכולת במציאת מענה תרופתי. ידוע כיום שככל שמושכים זמן בניסיונות אלו וככל שהדלקת קיימת בחלל הפה זמן ממושך כך משך ההחלמה לאחר העקירות יהיה ארוך יותר וכן סיכויי ההחלמה בכלל. לצורך העניין אם נשווה את המצב למצב בו קוץ תקוע לאורך זמן ברקמה מסוימת גם לאחר שנוציא את הקוץ הריקמה לא תחלים באופן מיידי .
החדשות הטובות הינן שחתולים מתורבתים אינם זקוקים לשיניהם על מנת לאכול ! עדיף ללא שיניים מאשר שיניים הגורמות  לסבל. חתולים מתורבתים אינם צדים ולא זקוקים לבשר טרף לקיומם, הם כן זקוקים ומגיע להם פה ללא דלקת וללא כאב!

לבדיקת שיניים לכלבכם או לחתול, התקשרו לחני – 09-9587600

תמיד שמחים לייעץ ולעזור!

ב"שן-הב" אנו מעניקים טיפולי שיניים לחתולים וכלבים. מטפלים בבעיות נפוצות כמו ריח רע מהפה, אך גם בבעיות מורכבות יותר כגון עקירות כירורגיות, טיפולי שורש, יישור שיניים ועוד. כל הטיפולים נעשים בעזרת המכשור המתקדם ביותר בתחום.





סניפים ברחבי הארץ

צפון :
חיפה, מדי-וט, רח' איינשטיין 8

מרכז הארץ:
הרצליה, רח' הנדיב 7
בן שמן - מרכז טיפול נמרץ

התקשרו עכשיו! 09-9587600