מאילו בעיות שיניים סובלים חתולים?

בעיות שיניים לחתול עלולות להיווצר ממגוון נרחב של סיבות הקשורות בחלקן לענייני גנטיקה ,גזע, גודל וכדומה, ובחלקן לסביבת המחייה של חיית המחמד כגון: סוג המזון והרגלי השמירה על היגיינת חלל הפה. בנוסף, בעיות שיניים לחתול עלולות להיווצר כתוצאה מפגיעה פתאומית בשיני החיה.

סיבות לבעיות שיניים אצל חתולים

בעיות שיניים אצל חתולים

מספר עובדות שחשוב שתדעו על שיני חיות המחמד:

  • בדומה לבני אדם, גם לחתולים יש שתי סדרות של שיניים, האחת  שיני חלב  הבוקעות בסביבות גיל 3-4 שבועות, והשנייה בקיעת השיניים הקבועות בסביבות גיל ארבעה עד שישה חודשים בממוצע.
  • לגור חתולים יש 26 שיניים כאשר לחתול בוגר ישנן 30.
  • צמיחת השיניים בקרב חתולים מסתיימת בסביבות גיל 7-10 חודשים.

בעיות שיניים נפוצות בקרב חתולים 

מחלת חניכיים – אחת הבעיות הנפוצות ביותר בכל הנוגע להופעת בעיות שיניים בחתול היא מחלת החניכיים. מחלה זו מתגלה בקרב 80% מהחתולים מעל גיל 3. מחלה זו מתאפיינת בנסיגת חניכיים, חשיפת שורשי השיניים  ואובדן שיניים. במצבים מסוימים מחלת החניכיים עלולה להשפיע על איברי גוף נוספים.

דלקת חניכיים אצל החתול –  נגרמת מפעילות של חיידקי חלל הפה. ניתן להתגבר על דלקת זו באמצעות טיפולי ניקוי שיניים מקצועיים ובאמצעות צחצוח יומי לחתול.

ריח רע מהפה של החתול – בדומה לריח רע של בני אדם גם בקרב חתולים, הריח הרע הינו תוצר של חיידקי חלל הפה כתוצאה מהזנחה מתמשכת.

נגעים / פגמים בציפוי השיניים – היכולים להיגרם מתרופות אשר ניתנו לאם בזמן ההיריון או ווירוסים אשר תקפו את הגורים לאחר לידתם. ניתן ומומלץ לצפות שיניים אלו על מנת לתת הגנה לאזור החי של השן- מוך השן.

ליקויי מנשך – בעיות שיניים הנגרמות כתוצאה מליקוי התפתחותי יכולות להוביל למיקום לא נכון של השיניים בחלל הפה ומכאן להופעת שיניים חודרניות המובילות לכאבים עזים ואף לאגרסיביות מוגברת אצל חיית המחמד.

דלקת ריריות חלל הפה ונסיגת שורשים בחתולים – מדובר בשתי מחלות נפוצות בחתולים ללא קשר לגיל. מחלות אלו עלולות לגרום לסבל רב ומחייבות בדיקה, כמו גם טיפול שיניים לבע"ח מקצועי.

מוצר חדש למניעת ריח רע מהפה ולשמירת בריאות חלל הפה, מאושר, מוכח וטבעי לחלוטין הינו "מי פט", אשר עם טיפול נכון מעניק פתרון לבריאות השיניים ולמניעת היווצרות רובד ואבן שן.

למידע אודות דרכי מניעת בעיות שיניים מוקדמת אצל חתולים התקשרו אלינו ונשמח לעזור.

תמיד שמחים לייעץ ולעזור!

ב"שן-הב" אנו מעניקים טיפולי שיניים לחתולים וכלבים. מטפלים בבעיות נפוצות כמו ריח רע מהפה, אך גם בבעיות מורכבות יותר כגון עקירות כירורגיות, טיפולי שורש, יישור שיניים ועוד. כל הטיפולים נעשים בעזרת המכשור המתקדם ביותר בתחום.





סניפים ברחבי הארץ

צפון :
חיפה, מדי-וט, רח' איינשטיין 8

מרכז הארץ:
הרצליה, רח' הנדיב 7
בן שמן - מרכז טיפול נמרץ

התקשרו עכשיו! 09-9587600